۱۳۸۶/۱۰/۲۶

لباس سنتی دختران در طالقان؟


خانم مشایخ آیا منظور همین لباس نیست؟
این عکس را همشهری عزیزمان خانم نگار برای سایت فرستاده بودند و در آلبوم عکس‌های اوانک می‌توان مشاهده کرد. متاسفانه از لباس مردان نتوانستم نمونه‌ای پیدا کنم.

لباس سنتي مردم طالقان

آيا مي دانستيد كه مردم طالقان هم داراي لباس سنتي مي باشند و تا گذشته اي نه چندان دور پوشيدن آن مرسوم بود؟
لباس خانمها از يك شلوار گشاد كه معمولا به رنگ مشكي بود به همراه تنباني بسيار بسيار پرچين يك وجبي در قسمت پائين تنه تشكيل ميشد و براي بالاپوش هم از روي پيراهن جليقه اي پوشيده مي شد كه معمولا به طرحهاي سنتي ايران مزين بود.
و بالاخره طبق معمول لباس زنان، براي پوشش سر هم از يك روسري سفيد گيجه دار استفاده مي كردند كه از زير آن پارچه اي تقريبا بزرگ به شكل عمامه بسته مي شد.پوشش سر در برخي مناطق بخصوص خانمهايي كه هنوز به طور سنتي در طالقان زندگي ميكنند رواج دارد. اميدوارم بتوانم عكسهايي هم براي كاملتر شده مطلب پيدا كنم .
همچنين خوشحال مي شوم اگر كسي از عزيزان عكسي در اين زمينه دارد پست بگذارد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

کلیه حقوق مطالب ، تصاویر و فایل‌های صوتی منتشر شده در وبلاگ متعلق به نویسندگان آن است و هرگونه استفاده از آن‌ها تنها با اجازه مستقیم نویسنده امکان‌پذیر می‌باشد.