۱۳۸۷/۰۳/۱۲

كپي رايت ممنوع؟!!!

ميدانم موضوع متني كه در زير مي آيد كمي غريب است و از آن غريب تر بي ربطي آنچه كه مي نويسم به اساس هدف وبلاگمان.
در قسمت نظرات انواع نون طالقوني عزيزي پيغام گذاشته اند كه از عكس آقاي حاجيان احتمالا بدون اجازه ايشان براي فروش زمينهاي طالقان در يك وبسايت فروش زمين استفاده كرده اند. و دوستانه نسبت به اين دزدي!! گوشزد كرده اند.
من شخصا از اين دقت و حسن نظر آقا يا خانم ناشناس سپاسگزارم. اما آنچه كه من را واداشت اين مطالب را عنوان كنم اين است كه چندي قبل خيلي تصادفي در يكي از وبلاگهاي يك همشهري متني را كه بنده با عنوان برگزاري مراسم نوروز نوشته بودم عينا در وبلاگ خودش قرار داده بدون ذكر منبع و ماخذ! كوچكترين كاري كه اين عزيزان مي توانند بكنند اين است كه اشاره كنند اين مطلب يا عكس از وبلاگ عزيز و نگار اقتباس شده.
خودم در آن متن از اشعار آقاي محمد علي صالحي و كتاب ايشان طالقاني سرود استفاده كرده ام. قبل از استفاده از شعرهاي ايشان خيلي تلاش كردم با خودشان تماس بگيرم نشد و وبلاگشان فعال نبود آدرس پست الكترونيكي اشان هم همچنين. ولي خودم را ملزم دانستم تا با اعلام اينكه شعرها مال چه كسي است و از كجا آورده شده اين دين را ادا كنم.
به هر حال پيشنهاد ميكنم عزيز و نگارمان يك جايي كه همه بازديد كننده ها آن را ببينند با خط خيلي درشت اين مسئله را يادآور شوند. شما هم اگر پيشنهادي داريد مطمئنم عزيز و نگار از آن استقبال مي كند.

انواع نون طالقوني!

خانم نوشيد عكسهاي قشنگي post گذاشتند كه من رو ياد نونهايي كه مامان بزرگم مي پخت انداخت.
1. همين نون معمولي كه تو عكسهاي خانم نوشيد مشخص هستند البته مدلش يك كم بيضي تر بود. كه فكر ميكنم به شكل و اندازه نان بند (nane band) * مربوط باشه.
2. يك مدل نون ديگه مي پختندكه به آن پتو ! مي گويند و با همان خمير معمولي است كه ضخيم است و كمي بزرگتر از كف دست و كشيده تر كه بدون استفاده از نان بند به ديواره تنور چسبانده ميشود. با وجودي كه همان خمير بالا است نميدانم چرا خوشمزه تر است.
3. و نوع سوم گرد كلاس (gerde keolas) است. همانطور كه از نامش پيداست گرد است لاي خمير يا مغز گردو سائيده مي گذارند يا كمي حلوا و روي آن را هم زرده تخم مرغ زده شده مي مالند كه بعد از پختن خيلي خوش قيافه و خوش رنگ مي شود و البته خيلي هم خوشمزه است.

* نان بند (nane band): وسيله اي ست كه خمير نازك شده نان را بعد از وردانه كردن روي آن پهن مي كنند و بوسيله آن به تنور مي چسابنند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

کلیه حقوق مطالب ، تصاویر و فایل‌های صوتی منتشر شده در وبلاگ متعلق به نویسندگان آن است و هرگونه استفاده از آن‌ها تنها با اجازه مستقیم نویسنده امکان‌پذیر می‌باشد.