۱۳۸۶/۱۲/۲۱

دستخط غواص آرتونی طالقانی

الوعده وفا . دستخط مرحوم غواص را هم برایتان گذاشتم.

۹ نظر:

محمد حسن قاسمي گفت...

انشاءالله در فرصتی دیگر عکس آن مرحوم را هم میبینید

محمد حسن قاسمي گفت...

به نحوه نوشتن "بسم الله" در بالای عکس توجه کنید

پارسا گفت...

آقای قاسمی بسیار زیبا است.
این را شما اصلش را دارید یا از نسخه چاپ شده اسکن ‌کرده‌اید؟

samimi گفت...

نوشته نزدیک به 109 سال قدمت دارد! و به نظر می‌آید در کتابی چاپ شده باشد. این را بخاطر شماره گذاری پای صفحه (عدد 5) می‌گویم.
در این صورت ممنون می‌شوم مرجع و نام کتاب را برایم بنویسید.

محمد حسن قاسمي گفت...

این دستخط در کتابی به نام "گزینش مرثیه های غواص طالقانی" چاپ "صالح تنکابن" چاپ شده است و فقط همین یک شعر به دستخط ایشان در این کتاب آمده است. من خودم کتاب های شعری دارم که پدر بزرگم خدابیامرز (که مداحی میکرده اند) آنها را نوشته اند ولی باید بررسی کنم شعر های غواص است یا اشعار دیگران نیز هست.

محمد حسن قاسمي گفت...

خانم/آقای صمیمی. میتوانم بپرسم شما قدمت کتاب را از چه روی حدود 109 سال تخمین زدید؟متشکرم

ش. مشايخ گفت...

آقاي قاسمي فكر كنم 109سال از كسر 1279 با 1386 همين حدود باشد به نظر نمي آيد تاريخ قمري باشد. چون آن زمان مثل الان!!!! نوشتن تاريخ قمري مد نبوده يا شاهنشاهي مي نوشتند يا شمسي.با تاريخ شاهنشاهي هم كه اصلا جوردر نمي آيد ولي شايد هم اين 1279 اشاره به سال تولد خود مرحوم غواص باشد. كه قبلا در زندگينامه اشان به آن اشاره كرده ايد.

samimi گفت...

آقای قاسمی،
منظورم عمر کتاب نبود بلکه عمر نوشته بود که بر حسب تاریخ روی آن فکر کنم 107 سال درست تر باشد.
البته خود کتاب هم باید قدیمی و کمیاب باشد و احتمالا در تیراژ پایین هم چاپ شده‌است؟

محمد حسن قاسمي گفت...

درست است .من به تاریخ زیر صفحه توجه نکردم. این تاریخ شمسی است. اما یه چیز جالب فهمیدم. یکی از دو کتابی که من از غواص دارم به خط پدر بزرگم است. دیگری به خط خود غواص است که در سال 1338 قمری تا 1341 نوشته. باورم نشد. کتاب برای 91 سال پیش است.الان 1429 هستیم.این کتاب را خواهر غواص به پدرم که علاقه مند مداحی هستند(همانند پدر بزرگم) داده بوده تا ایشان بخوانند.

ارسال یک نظر


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

کلیه حقوق مطالب ، تصاویر و فایل‌های صوتی منتشر شده در وبلاگ متعلق به نویسندگان آن است و هرگونه استفاده از آن‌ها تنها با اجازه مستقیم نویسنده امکان‌پذیر می‌باشد.