۱۳۸۶/۰۸/۲۳

پاييز و شقايق


هفته‌ي گذشته سري به طالقان زدم و از روي اتفاق با بوته‌هاي شقايقي مواجه شدم كه گل داده بودند. اين مسئله برايم خيلي عجيب بود. راستش نمي‌دانم تاثير تغييرات آب و هوايي طالقان است يا به طور كلي تاثير ذوب شدن يخ‌هاي قطب شمال؟ اميدوارم كارشناسان زيست محيط به مسائلي اين چنين توجه لازم نشان دهند و اگر احيانا كسي علت را مي‌داند بنويسد. اين هم دو عكس از بوته‌هاي شقايق كه شايد ديدن آن در اين روزها كه طبيعت به خواب مي‌رود خالي از لطف نباشد.













۱ نظر:

مهدي حاجيان گفت...

دوست عزيز سرگار خانم محمودي سلام
خوشا به حال شما كه طالقان بوديد
فكر كنم 70 روزي باشد كه موفق نشده ام به طالقان برم كه اين مسئله علتي شده براي كم تحمل شدن من براي روز مرگي هاي زندگي.
اما در مورد شقايق در پاييز بايد گفت كه عجيب است اما فكر نكنم نشانه خوبي باشد. شايد به دليل طولاني شدن فصل پاييز باشد چون هر سال اين موقع از فصل پاييز ما در طالقان برف هم داشته ايم اما امسال تا اين لحظه بارندگي بسيار كم بوده است. به هر تريب اگر رويش اين گونه از گياهان در اين فصل به صورت بسيار پراكنده و جزئي باشد فكر نكنم زياد هم جاي نگراني باشد. مگر اينكه اين رويش ها به صورت وسيع باشد. (البته اين گفته بنده بر اساس گفته ها و شنيده ها از بزرگ تر هاست)

ارسال یک نظر


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

کلیه حقوق مطالب ، تصاویر و فایل‌های صوتی منتشر شده در وبلاگ متعلق به نویسندگان آن است و هرگونه استفاده از آن‌ها تنها با اجازه مستقیم نویسنده امکان‌پذیر می‌باشد.