۱۳۸۷/۰۲/۱۴

ضرب المثل

با سلامي دوباره و پوزش از غيبت صغري:))

بخس دران شو دره!

بخس (Bokhos) فعل امر از مصدر خسبيدن به معناي= بخواب
دران (Daran) به معناي= دره ها
شو (Show)= يعني شب
دره (Dara)= هست

۵ نظر:

محمد حسن قاسمي گفت...

خانم مشایخ. میتوان این غیبت صغری را پیش نیاز تصمیم کبری دانست.تصمیم جهت ادامه دادن. دیگر داشتم ناامید میشدم که بارقه ی امید در من نمایان شد. فکر کنم دوستان مدتی بود که زیاد کار کردند و خستگی بر وجودشان حاکم شد. البته ترویج فرهمگ و آداب و سنن سرزمین اجدادی هیچ وقت خستگی آور نیست. به هر حال از حرکت مجدد شما ممنون. من هم دیگه دستم به نوشتن نمیرفت. کار گروهی مزه دارد. هنوز یادم نرفته که شما فرمودید سعی دارید هر هفته حداقل یک مطلب بنویسید. خوشحالم که پایبندید. فقط سعی کنیم از حاشیه بپرهیزیم.
واما بعد... معنی ضرب المثل . فکر کنم یعنی عجله نکن الان وقت مناسبی نسیت.

پارسا گفت...

اگر اشتباه نکنم با این ضرب المثل به آدم تنبلی که نمی خواهد از رختخواب بیرون بیاید کنایه می زنند.

ش. مشايخ گفت...

من هم فكر ميكنم نظر آقاي پارسا درست باشدچون وقتي خورشيد هنوز به وسط آسمان نرسيده (باصطلاح لنگ ظهر نشده) هنوز در دره ها آفتاب نتابيده و به اصطلاح شو دره.

ر. م. گفت...

آقاي قاسمي ممنون از دلگرميتون ولي باور بفرمائيد از كار زياد خسته نشده ام. نصف اين غيبت بر گردن Connection بود نمي دونم چرا نمي تونستم وارد سيستم شوم. يك دفعه هم كه موفق شدم و خواستم مطلبي را وارد كنم گفت قادر به اجراي درخواستم نيست!

ر. م. گفت...

مسلم است به هنگام طلوع كوه رزودتر از ته دره روشن مي شود.
نظر آقاي پارسا و خانم مشايخ درست بود.
معني لغوي ميشود: بخواب هنوز در دره ها شب است.

ارسال یک نظر


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

کلیه حقوق مطالب ، تصاویر و فایل‌های صوتی منتشر شده در وبلاگ متعلق به نویسندگان آن است و هرگونه استفاده از آن‌ها تنها با اجازه مستقیم نویسنده امکان‌پذیر می‌باشد.