۱۳۸۷/۰۲/۲۳

از بين بردن عمدي طبيعت

آقاي قاسمي عكسي از يك لاله زيبا انداخته بودند و اميدوار به ازدياد رنگ در طالقان.
زيبايي گذشته ها را با بي توجهي و زباله هاي رهاشده، به زشتي و تعفن تبديل كرده ايم و مناظر چشم نواز و رايحه هاي دل انگيز را به صحنه هاي زشت و بوي ماندگي. متاسفانه چندي است كه فرهنگ مهرباني با طبيعت را از ياد برده ايم، آينده را فراموش كرده ايم و فقط به اكنون مي انديشيم. اكنون در كنار اين رود در ميان اين باغ لذت مي بريم، بدون هيچ دغدغه خاطري زباله ها و پس ماندها را همانجا رها مي كنيم، فارغ از اينكه فردايمان را كثيف كرده ايم.
اينجا من، آنجا تو، و ديگران در جايجاي اين طبيعت يادگارهاي زشتي بر جاي مي گذاريم و فرداروزي كه بخواهيم سفري كنيم به دل طبيعت به ناچار بايد سفره خود را در كنار زباله هاي برجاي مانده از قبلمان بگشاييم.
ما آينده فرزندانمان را تخريب و زيبايي و شادي آينده آنها را تضييع ميكنيم.


اين هم وضعيت طبيعت زيباي نازيبا!
زباله هاي انباشته شده در پاي بوته هاي تمشك باعث خشكي آنها شده و در روزگاري نزديك از ليست گياهان منطقه حذف خواهند شد.
راستي شما تمايلي به خوردن ميوه اين بوته ها داريد؟؟




۳ نظر:

پارسا گفت...

واقعا جای شرمساری است!
مدتی پیش با دوستی صحبت می‌کردیم که چطور می شود جلوی هجوم به طالقان و تخریب طبیعت را گرفت و آخر به این نتیجه رسیدیم که تنها راهش این است که شایعه‌ای بر سر زبانها بیاندازیم که مثلا منطقه طالقان به رادیواکتیو آلوده شده و یا به مواد شیمیایی آلوده شده که باعث بیماری‌های علاحج ناپذیر می شود و اینطوری توریست‌ةا را فراری بدهیم :)

ر. م. گفت...

جناب آقاي پارسا
جدا از مشكل فرهنگي كه در خيلي از زمينه گريبان مملكت را گرفته، مسئله آلودگي طالقان اول از بي فرهنگي بعضي از مسافرين است و دوم به دست خود اهالي انجام ميگيرد!!!
چون هيچ برنامه اي جهت دپوي زباله ها در روستاهاي طالقان انجام نميگيرد، اكثر اهالي زباله هاي خود را در جايي دورتر از ده رها مي كنند. (كه البته منطقه مشخصي نيست هر دو سه خانواده 1 محل راانتخاب ميكنند)
وقتي درباره زباله هاي بيمارستاني كه منشاء عمده و بسيار خطرناك انواع و اقسام بيماريها مسري هستند و در طبيعت رها مي شوند، هيچ فكري نشده، مطمئناً مسئولين حتي يك بار هم به مسئله دپوي روستايي فكر نكرده اند.
فرهنگسازي هم كه انجام نمي گيرد. در همين شهر تهران در بعضي از خيابانها در كل خيابان وگاهي منطقه حتي دريغ از يك سطل كوچك آشغال. در شهرهاي ديگر هم وضع به همين منوال است.
اين يعني زباله هيچ اهميتي براي هيچكس ندارد.!!!!
من پيشنهاد دهم شما پيشنهاد بدهيد، وقتي فرهنگسازي نشده و اصولاً كل موضوع بي اهميت جلوه مي كند چه كار مي توان كرد؟

محمد حسن قاسمي گفت...

واقعا فاجعه ای است. بعد از بیان مطلب باغ گل لاله خواستم بنویسم"برای جذب توریست و شکوفایی اقتصاد طالقان". بعد دیدم هنوز هیچی نشده پدر طبیعت طالقان را در آورده اند. گفتم دوستان مرا شماتت میکنند که آیا این همه کثیفی بس نیست؟؟؟ جدای از آن اگر شد عکسی هم تهیه میکنم با این موضوع که آیا جدیدا وقتی به کوههای طالقان نگاه میکنید جاده های مار مانند بیشماری که کالبد طبیعت طالقان را نیش میزنند دیده اید؟؟ هرکس برای خودش جاده کشیده. آقای میلانی میگفت این جاده ها باعث میشود موجودات ریزی که بعضی را میبینیم و بعضی را نه ارتباطشان با آن طرف جاده ای ها قطع شده و همین مسئله به انقراض و یا عدم توازن جمعیتی آنها بیانجامد. پس وای بر آنها که این جاده ها را چپ و راست میکشند

ارسال یک نظر


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

کلیه حقوق مطالب ، تصاویر و فایل‌های صوتی منتشر شده در وبلاگ متعلق به نویسندگان آن است و هرگونه استفاده از آن‌ها تنها با اجازه مستقیم نویسنده امکان‌پذیر می‌باشد.