۱۳۸۷/۰۲/۲۲

گل لاله زرد زیبا


در کنار گورستان لاله ای زیبا روییده بود

۱۲ نظر:

محمد حسن قاسمي گفت...

با دیدن این گل لاله یاد باغ لاله گچسر می افتم. شاید بتوان در طالقان هم باغ های گلی زیبا تر از گچسر ایجاد کرد

ر. م. گفت...

جناب آقاي قاسمي با تشكر از عكسهاي زيبايي كه مي گيريد و ما را بي نصيب نمي گذاريد. من در منطقه خودمان امسال اصلاً لاله نديدم!
كوچك كه بودم در طالقان دشتهاي شقايق بسياري بود، همينطور در كنار جويها پر از گل بابونه بود و تمشك ولي الان نه خبري از دشت شقايق هست نه آن گلهاي سفيد بابونه و تمشكها هم كه ديگر نيمي خشك و نيمي زردند.

ر. م. گفت...

به نظر مياد اهل كوه هم باشيد چون معمولاً اين لاله رو كوهها و تپه هاي بالادست درمياد.

ر. م. گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
ش. مشايخ گفت...

بله عكسهايي كه اقاي قاسمي ميگيرند خيلي جالبند
من هم فكر ميكنم با طبيعت طالقان بتوان دشتهاي پرورش گل ايجاد كرد ولي با سرماي استخوان سوز زمستان انجا چه بايد كرد؟

پارسا گفت...

عکس قشنگی است و گل قشنگتری. بخصوص وقتی می‌بینی از آن خاک خشک بیرون زده‌است.
فکر نمی‌کنم طالقان جای مناسبی باشد برای پرورش گل، آن هم اگر در هوای آزاد و وابسته به آب باران باشد. طالقان فصل بهار و سرسبزی کوتاهی دارد ولی اتفاقا من همینش را دوست دارم.

محمد حسن قاسمي گفت...

خانم مشایخ من را به شک انداختید . گفتید شقایق . نکنه من اشتباهی نام گل را گفته ام؟ لطفا بگو یید این لاله هست یا شقایق. قاط زدم. ولی در مورد پرورش لاله ... فکر نکنم دمای گچسر هم خیلی گرم باشه. لا اقل میتوان در فصول غیر زمستان کاشت. نمیدانم شرایط رشدش چیست.

محمد حسن قاسمي گفت...

اینم بگم. قبل از احداث سد، که سر پایینی معروف زیدشتی بود و پل آردکانی بود و ... بعد از پل آهنی دست چپ گل گلایل(اسم اینو مطمئنم) پرورش میدادند. بر و بچز میان و پایین طالقان دیده اند. آن هم در فضای باز. پس از نظر شدنش ، میشه.

محمد حسن قاسمي گفت...

اینم بگم تا شب خوابم ببره وجدان درد نگیرم. خانم مشایخ گفتند کوه. بله کوه را دوست دارم. ولی زیاد نمیرم. زیر عکس نوشتم کنار گورستان . گورستان هم چسبیده به ده. پس نتیجه میگیریم ده ما در ارتفاع بالا هست. حالا بعدا قصه بالا بودن دهمان را میگویم که اول پایین بود(نزدیک میراش) بعد رفت بالا. به طوری که از همه روستا ها به جز بالا طالقان مرتفع تره.

محمد حسن قاسمي گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
محمد حسن قاسمي گفت...

باور کنید این دیگه آخریه. همه طالقانی ها علاقه به کوه دارند . علاقه من حتی در عکسی که در جلو نوشته ها هست رسوخ کرده . کوه کرج

ر. م. گفت...

آقاي قاسمي عكسي كه شما انداخته ايد همان لاله است شقايق چهار پر دارد فقط رنگ قرمز دارد و برگهايش بسيارنازك و ظريف است و زود پرپر مي شود. رحاليكه لاله برگهاي ضخيم تري دارد.

منظورم اين بود، دشت هاي شقايق و گلهاي خدادادي را نابود كرديم. حالا دوباره گل بكاريم؟؟؟

ارسال یک نظر


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

کلیه حقوق مطالب ، تصاویر و فایل‌های صوتی منتشر شده در وبلاگ متعلق به نویسندگان آن است و هرگونه استفاده از آن‌ها تنها با اجازه مستقیم نویسنده امکان‌پذیر می‌باشد.