۱۳۸۶/۱۲/۲۷

ضرب المثل

با سلام و تبريك پيشاپيش نوروز،

من هم سعي مي كنم هفته اي يك ضرب المثل به آنچه تاكنون نوشه ايد و ان شاء الله قرار است زيادتر هم شود، اضافه كنم ( البته نه در تعطيلات طولاني عيد) و خيلي خوشحالم كه از اين طريق اين مثل هاي قديمي و بعضاً بسيار گويا اما دور از ادب گردآوري مي شود.براي اينكه ديگر دوستان هم با اين مثلها آشنا شوند اگر معنايشان را ميدانيد، بنويسيد.

الله قلي ناچاقه وقت خوردن قورچاقه




۵ نظر:

محمد حسن قاسمي گفت...

با سلام.من هم عید را تبریک می گویم. عبارت "دور از ادب " را در دفعه اول "بی ادبانه" فرض کردم. اما دقیق تر شدم معنی آن را فهمیدم . این را گفتم دوستان دیگر سوءبرداشت نکنند. درباره ضربالمثل هم فکر کنم یعنی شخصی که نحیف و لاغر مردنی است و موقع خوردن هم ادا اصول در میاره و از غذا ایراد میگیره. یا تعمیم آن یعنی شخصی که بهانه جویی میکند.

samimi گفت...

رسیدن نوروز را متقابلا به همه تبریک می‌گویم.
من این ضرب المثل را نشنیده بودم ولی به حدس می‌گویم که کنایه به آدمی باید باشد زیرکار درو باشه ولی موقع خوردن از همه جلو بزنه؟

ش. مشايخ گفت...

نوروز همه تان مبارك
با نظر آقاي صميمي موافقم

پارسا گفت...

من هم فکر می‌کنم کنایه از آدم مردرند باشد که هوای خودش را خوب دارد.

ر. م. گفت...

آقاي صميمي دقيقاً به موضوع اشاره كرده اند.

ارسال یک نظر


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

کلیه حقوق مطالب ، تصاویر و فایل‌های صوتی منتشر شده در وبلاگ متعلق به نویسندگان آن است و هرگونه استفاده از آن‌ها تنها با اجازه مستقیم نویسنده امکان‌پذیر می‌باشد.