۱۳۸۶/۱۲/۲۷

ضرب المثل

روزي از روزگاران خدا عده اي از جماعت طالقان در روستاي نويز نشسته بودند و براي بازسازي جوي آب نويز نظرات مختلفي مي دادند و هر كسي نظري داشت كه فلان كار را انجام بدهند..
در ضمن براي انجام هر گونه كار تعميري جوي آب نياز به نوعي گياه بود كه در زبان محلي بلم ناميده مي شود..

خلاصه همه حرف مي زدند و كسي مشغول نمي شد و از تنبلي تكاني به خود نمي داد..

از اين جريان يك ضرب المثل به يادگار مانده و هرگاه كسي نظري مي دهد كه نياز به وسيله يا چيزي دارد و تا دست به كار نشود عملي نخواهد شد.. مي گويند:

نويزي جو بلم مي خوا
NAVIZI JOO BALM MIKHA

۵ نظر:

ر. م. گفت...

احتمالاً اين مثل در روستاي نويز بيشتر استفاده مي شود تا ديگر مناطق .من اصلاً نشنيده بودم.

Unknown گفت...

خانم مشايخ با تشكر از نظرتون..
من از روستاي بزج هستم و اين مثل در بزج كه فاصله ي زيادي با نويز دارد خيلي كاربرد دارد..

محمد حسن قاسمي گفت...

من هم نتونستم حدس بزنم.

محمد حسن قاسمي گفت...

ببخشید من مطالب را از پایین به بالا میخواندم توضیحات شما را ندیدم.

پارسا گفت...

به نظرم ضرب المثلی است که زیاد استفاده بشه.

ارسال یک نظر


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

کلیه حقوق مطالب ، تصاویر و فایل‌های صوتی منتشر شده در وبلاگ متعلق به نویسندگان آن است و هرگونه استفاده از آن‌ها تنها با اجازه مستقیم نویسنده امکان‌پذیر می‌باشد.