۱۳۸۶/۱۲/۲۷

یه روز در طالقان

وقتی به سد رسیدیم قسمت انتهایی سد خالی بود. آب رودخانه هم گلی بود ولی هنوز زیاد نشده. آنقدر که انتظار داشتم برف نبود. قسمتی از راه هم که هنوز خاکی است. البته فکر کنم پایین طالقان هنوز راهش ناجور باشد. به ده رسیدیم . چهار پنج سگ دور ماشین را گرفتند. بسم الله بسم الله آمدیم پایین. کاری نداشتند. ذوق زده شده بودند!! نزدیکای خانه یه روباه مرده بود که از قرائن و شواهد معلوم بود خودش مرده . چون جای زخمی بر بدنش نبود . شاید از گرسنگی و سرما یا بیماری. اول خیال کردم خودشو الکی زده به مردن. خوب مکاره دیگه.
به هر حال. بعد از کمی استراحت به دیدن یکی از اقوام رفتیم. با دیدن کرسی خیلی خوشحال شدم و جلدی یه عکس گرفتم. یه جاجیم خوشگل هم روی لحاف کشیده بودند. وقتی رفتم زیر کرسی آنقدر گرم بود که خواب مرا در ربود. خلاصه یه چرتکی زدم.



گوسفند ها را هم از طویله بیرون کرده بودن تا آب بخورند. گفتم الان نمیبرید بیرون علف تازه بخورند ؟ گفتند نه. اگه علف تازه بخورند دیگر علف خشک نمیخورند و تلف میشوند.

۷ نظر:

samimi گفت...

آخی؛ این طفلک از گرسنگی مرده! به قول خودمون شکمش به پشتش چسبیده. لابد از نتایج سرمای سخت زمستانی است که گذشت.

samimi گفت...

یادم رفت آقای قاسمی عزیز از شما تشکر کنم که ما رو با خودتان در این سفر همراه کردید. این عکس گوسفندها را که نگاه می‌کنم انگار بوی آغل و بع بع اشون رو هم می‌شنوم.

نوشيد محمودي گفت...

آقاي قاسمي
ممنون از عكس‌ها. طفلي روباهه...
چه خوبه كه اين‌جا داره واقعا هواي طالقون رو مي گيره!

ر. م. گفت...

ممنون آقاي قاسمي
عكسها واقعاً زيبا بود.
حق با شماست جاده پايين طالقان بسيار بد است و آب سد به جاده نفوذ مي كند و مجبورند هي مسير جاده را به بالاتر منتقل كنند و اين باعث سردرگمي مسافرها حتي بلد مسير مي شود.

ش. مشايخ گفت...

اول كه عكس روباه را ديدم خيلي حال كردم ولي با خواندن نوشته اتان حالم گرفته شد.
عكس كرسي با آن جاجيم زيبا و آبخوري گوسفندها هم كه حرف نداشت. دست شما درد نكند.

محمد حسن قاسمي گفت...

فکر کنم سرمای امسال خرابی زیادی کرده باشد. کنتور آب ما ترکیده بودو همشهریها از فلکه بیرونی آب را قطع کرده بودند و طبقه تحتانی که همیشه رطوبت دارد هم آب افتاده بود و همه فرشها را خیس کرده بود و بوی بدی در فضا پیچیده بود.

پارسا گفت...

این پست چقدر عطروبوی طالقان داشت! ممنون به خاطر عکس‌ها.

ارسال یک نظر


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

کلیه حقوق مطالب ، تصاویر و فایل‌های صوتی منتشر شده در وبلاگ متعلق به نویسندگان آن است و هرگونه استفاده از آن‌ها تنها با اجازه مستقیم نویسنده امکان‌پذیر می‌باشد.